Locație:

Primăria Comunei Corbeanca

Participanți:

Primăria Corbeanca:
Adrian Hojda – Viceprimar
Adrian Snagoveanu – Consilier local
Valentin Ștefan -Administrator
Viorel Grecu – Secretar
Georgeta Chelu – Șef Serviciu Achiziții

Asociația Activ Corbeanca:
Sorin Jula – Președinte
Andreea Stan – Membru fondator
Cătălin Clemente – Membru fondator
Ștefan Apăteanu – Membru asociat

Întrucât discuțiile au durat cca 1.5 ore, sintetizăm în primul rând ceea ce a rezultat concret:

Reprezentanții asociației au făcut următoare propuneri:

1.Dublarea de către operatorii licențiați a curselor în orele de vârf (ca variantă de soluționare pe termen scurt)

Răspuns Primărie:

Deja au fost făcute demersuri pentru ca firma Axi Tours Izi SRL să răspundă nevoilor locuitorilor și să îmbunătățească atât condițiile de transport, cât și să suplimenteze cursele în orele de vârf  (precizăm că demersurile oficiale ale d-lui Primar au fost începute înainte de depunerea la primărie a petiției privind transportul local). Acestea vor continua în condițiile în care, conform reglementărilor actuale, operatorii de servicii transport local sunt greu de constrâns. Condițiile în care a fost organizată licitația și licența obținută de aceștia (chiar dacă prelungita de ani de zile), le dă posibilitatea să abuzeze de poziția lor.

Mai mult decât atât, am aflat că accesul în satele comunei nici nu este prins licența și ar putea apela la abandonarea totală a transportului mai departe de fostul complex Prisma (până acolo există licență).

Primăria Corbeanca a trimis cereri către firmele Axi Tours Izi SRL și DM Impex SRL pentru îmbunatățirea condițiilor de transport și suplimentarea numărului de microbuze.

După răspunsurile celor două companii (a se vedea adresele nr. 70/24.10.2017 – Axi Tours Izi SRL și nr. 335/24.10.2017 – DM Impex SRL), Primăria va analiza varianta asumării costului  unui număr de abonamente, care să conducă la suplimentarea numărului de călătorii furnizate de cei doi operatori, compania Axi Tours Izi SRL și DM Impex SRL și la dotarea cu mașini mai noi. Procedura va implica o cheltuială neprevăzută de la bugetul primăriei și va fi nevoie de aprobarea Consiliului Local.

În continuarea răspunsului furnizat de Autoritatea Rutieră Română, nr. 31385/17.10.2017, Primăria se va adresa acestei instituții cu privire la furnizareaCaietului de Sarcini pentru transportul public în comun și cu privire la legalitatea suplimentării curselor celor doi operatori până la mijlocul lunii noiembrie 2017.

2. Aprobarea de urgență la nivelul Consiliului Local Corbeanca a înființării unui Serviciu de Transport Local care să activeze pe raza și în satele comunei Corbeanca (o astfel de soluție este în competența directă a Primăriei).

Răspuns Primărie:

Răspunsul a fost unul pozitiv, deci este posibil și poate fi o soluție. Ca argumente s-a precizat că Primăria Corbeanca intenționa să cumpere chiar 3 microbuze, fiind vorba de un proiect mai vechi. Este de remarcat că deși proiectul nu este nou, încă nu au fost prevazute fonduri în buget. Se va avea în vedere la bugetul pentru 2018.

Dl. Administrator Valentin Ștefan estimează că dacă Consiliul Local aprobă înființarea serviciului public de transport persoane, formalitățile ar dura aproximativ 2 luni. În acest timp poate avea loc și licitația de achiziție pentru cele 2 microbuze.

3. Aprobarea la nivelul Consiliului Local Corbeanca, a unei realocări bugetare în cursul lunii noiembrie 2017 pentru a se finanța achiziția în leasing a măcar 2 microbuze (de 18 locuri) cu care să se presteze aceste servicii pe plan local și fără implicarea terților. Încă nu s-a făcut rectificarea bugetară și o astfel de măsură poate fi luată, dacă Primăria dorește.

Răspuns Primărie:

Aici discuțiile s-au derulat în jurul lipsei fondurilor și a prevederilor în bugetul de investiții pe 2017.

A rămas că se vor căuta soluții pentru o realocare de buget din alte capitole unde nu se vor cheltui bani până la sfârșitul anului. Echipa asociației care în aprilie a făcut analiza comparativă a bugetului 2016 (aprobat și real executat) versus propunerea de buget pe 2017, poate oferi ajutor în identificarea unor proiecte ce pot fi reetapizate astfel încât să se aloce fonduri pentru înființarea serviciului de transport local și dotarea cu minim 2 mașini.

Notă: Punctele 2 și 3 sunt o soluție pe termen mediu ce se poate implementa în paralel cu cea pe termen scurt. Recomandăm lecturarea adreselor menționate la următorul link: https://goo.gl/2Kd2TU

4. Continuarea demersurilor asociației noastre și către Primăria Municipiului București, respectiv Consiliul Județean Ilfov, pentru ca linia 449 a RATB:

  • pe de o parte să nu mai întoarcă la Balotești pod, ci să vină până la zona Hornbach / Mega Image / LUKOIL / Lidl / Therme Bucharest (eventual cu convenirea condițiilor de folosire a pasajului rutier cu acces spre Hornbach),
  • pe de altă parte, la celălalt capăt din București, cursa 449 să nu întoarcă la Arcul de Triumf, ci să mai meargă o stație pentru acces la Metrou (stația Aviatorilor). Practic actualul traseu 449 de la RATB ar trebui prelungit cu câțiva km în ambele capete (asta reprezintă o soluție pe termen lung).

Notă: În situația în care va dura mult prelungirea traseului RATB până la Hornbach, transportul intern ar putea fi redirecționat care capătul străzii Radarului cu ieșire în DN 1 și acces direct la actualul traseu al RATB, linia 449, stația Otopeni (http://www.ratb.ro/maps1/449.jpg). Astfel, ne putem organiza în interiorul comunei, iar locuitorii să ajungă rapid la liniile de transport public RATB (cu un cost mult mai rezonabil).

Răspuns Primărie:

Primăria consideră că prelungirea traseului RATB  la cele două capete ar fi foarte bună, dar rămâne sceptică legat de rezultat. Ne-au explicat că există demersuri de ani de zile pentru realizarea unei pasarele rutiere la ieșirea din Corbeanca spre DN1, însă nu s-au concretizat nimic.

5. Implementarea la nivelul comunității din Corbeanca a unui concept de comunicare numit “Ora Primarului”, pentru ca lunar, la o dată stabilită din timp, locuitorii să poată avea discuții cu reprezentanții primăriei (nu mereu dl. Primar este și cel care are toate răspunsurile). Sensul este îmbunătățirea comunicării autorități – cetățeni, precum și urmărirea proiectelor de interes. Transportul local este unul dintre ele.

Răspuns Primărie:

Reprezentanții Primăriei, prezenți la întâlnire, nu au avut ceva împotriva instituirii “Orei Primarului” ca mod de comunicare lunară și directă, accentuând faptul că lipsa dialogului este în dezavantajul tuturor, iar problemele nu se rezolvă pe rețele de socializare.

 

Alte acțiuni propuse și agreate astăzi de Asociația Civică Activ Corbeanca și reprezentanții Primăriei, ca fiind necesare în perioada imediat următoare

  • Contactare RATB pentru răspunsuri oficiale.
    Reprezentanții primăriei afirmă că RATB a anunțat un cost de 600.000 lei / lună (!!!), dacă se dorește ca RATB să intre prin satele comunei Corbeanca. În aceste condiții, înființarea serviciului local de transport persoane, la nivelul Primăriei Corbeanca, ar fi cu atât mai mult soluția cea mai potrivită.
  • Realizarea panourilor de informare în stațiile unde opresc microbuzele, cu privire la programul opririlor cu numere de telefon unde se pot face sesizări
  • Realizarea unei monitorizări de către primărie a numărului de locuitori care folosesc transportul comun și orele de vârf, în fiecare sat din comună (studiul este necesar inclusiv pentru organizarea serviciului intern de transport public)
  • Realizarea unui sondaj, atât de către primărie cât și de către Asociația Civică Activ Corbeanca, cu privire la interesul locuitorilor din satul Ostrat de a fi duși până la capătul străzii Radarului, cu ieșire în DN 1 și acces direct la actualul traseu al RATB (linia 449)
  • Demararea unei acțiuni / campanii comune de informare și susținere a necesității ca tot mai mulți locuitori să își mute domiciliul în comuna Corbeanca (ca persoane fizice și cu mașini firme etc). Există o mare problema cu organigrama primăriei care este mult subdimensionată. Din datele primăriei acum în Corbeanca sunt cca 7000 de locuitori rezidenți și cca 8000 de nerezidenți
  • Urgentarea aderării Primăriei la serviciul ghiseul.ro pentru ca locuitorii comunei să poată achita online taxele (ni s-a comunicat că proiectul este în stadiu final)
  • Dl. Viceprimar Hojda va onora rapid promisiunea făcută de dl. Primar acum ceva timp de a pune la dispoziția Asociației Civice Activ Corbeanca un spațiu gratuit pentru a se putea organiza campanii de sterilizare a câinilor. Din partea asociației noastre,  Dna Mihaela White este implicată direct în gestionarea acestui alt proiect important pentru comunitate și va lua legătura cu dl. Viceprimar
  • Anunțarea publică, pe site-ul Primăriei și prin intermediul grupului Corbeanca Social Community, a adreselor poștale un se află locuitori care nu își plătesc taxele către Primărie.

Apreciem disponibilitatea reprezentanților Primăriei cu care am avut astăzi discuții, accentuând faptul că ne-am fi dorit ca și dl. Primar să ia parte la ele (poate data viitoare).

Așteptăm cu interes deciziile Consiliului Local și continuarea comunicării pe acest subiect.

Cu mulțumiri,

Sorin Jula

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.